
Citroën C4 Picasso
De Citroën C4 Picasso is een vijfzits MPV in een lange traditie aan ruimte gezinsauto’s van het Franse merk. Zonder dat de C4 Picasso extreem groot van buiten is, past er met gemak een complete familie mét bagage aan boord. De motoren zijn verrassend krachtig.
Bekijk 153 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- De C4 Picasso is een ruime gezinsauto
- Veel veercomfort
- Krachtige motoren
- Individueel verschuifbare achterstoelen
- Erg lichte besturing
- Gevoelig voor zijwind
- Ergonomie kan beter
De Citroën C4 Picasso op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De Citroën C4 Picasso filtert oneffenheden in het asfalt goed weg en veel van de beschikbare benzine- en dieselmotoren zijn heel soepel, ook in combinatie met een caravan. De C4 Picasso stuurt wel licht en zijwind krijgt makkelijk vat op de hoge koets.
- Verbruik: De C4 Picasso BlueHDi 120 haalt in de praktijk met gemak een laag gemiddeld dieselverbruik van 1 op 19. De basis benzineversie, de 110 pk sterke PureTech zit daar iets onder.
- Uitrusting en comfort: De C4 Picasso biedt veel comfort aan boord. De stoelen zitten goed, het interieur is stil en de passagiers achterin hebben elk hun eigen verstelbare stoel.
- Betrouwbaarheid: De Wegenwacht omschrijft de meeste motoren van de C4 Picasso als ‘heel betrouwbaar’, een aantal technische euvels zijn echter bekend bij de Franse MPV.
- Kosten: Met zijn betrouwbare techniek en lage brandstofverbruik is** **de C4 Picasso betaalbaar in onderhoud en aan de pomp.
De Citroën C4 Picasso is een gezinsauto bij uitstek. De MPV is ruim, veilig en rijdt comfortabel. Als reisauto is de C4 Picasso ook een prima keuze. De zuinige, krachtige motoren maken de Fransman een uitstekende caravantrekker.
Automotive expert

Citroën C4 Picasso (2006 - 2013)
De Citroën C4 Picasso combineert beperkte buitenmaten met veel plek in het interieur. De achterste zitrij is inklapbaar waardoor er veel bagage past. De panoramische voorruit benadrukt het ruimtelijke gevoel. Door een iets hogere zit is er een goed overzicht over het verkeer. De vijfzits C4 Picasso heeft een zevenzits broer in de Grand C4 Picasso.
De eerste generatie van de C4 Picasso start met een 120 pk sterke benzinemotor. De sterkste benzinekrachtbron is de THP-motor met 155 pk. Daar hoort een trekgewicht van 1.500 kg bij. De krachtigste diesel levert 150 pk. Nieuwprijzen liepen uiteen van €25.490 tot €45.690.
Andere modellen van Citroën

Citroën C4 Picasso (2013 - 2018)
De tweede generatie Citroën C4 Picasso is ietsje korter dan zijn voorganger, maar vanbinnen toch wat ruimer. Handig zijn de drie individuele stoelen achter die per stuk te verstellen en verschuiven zijn. De C4 Picasso kent een eigenwijze vormgeving met de centraal op het dashboard geplaatste bediening en instrumentarium. De C4 Picasso biedt veel rijcomfort, want oneffenheden in de weg voel je nauwelijks tijdens het rijden. De tweede generatie krijgt in 2016 een facelift. Naast een aantal uiterlijke wijzigingen wordt het aantal veiligheidssystemen flink uitgebreid.
De krachtigste benzinemotor binnen de tweede generatie is de THP met 165 pk. Krachtigste diesel is de 2,0-liter viercilinder diesel met 150 pk met 1.600 kg aan trekgewicht. Nieuwprijzen voor de tweede generatie lopen uiteen van €24.490 tot €42.890.
Ontdek jouw favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek
Automotive expert
Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- Anwb.nl
- autoweek.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op