
Citroën Nemo
De betaalbare Citroën Nemo is een compacte bestelauto die zich dankzij zijn korte draaicirkel prima thuis voelt in de stad. Het broertje van de Peugeot Bipper en de Fiat Fiorino heeft een laadruimte van 2,5 kubieke meter.
Bekijk 16 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- Compacte buitenmaten en kleine draaicirkel
- Hoge instap en zit zit
- 2,5 kubieke meter aan laadruimte
- Scherp geprijsd
- Diesel maakt herrie op de snelweg
- Stugge vering en demping
- Paar kleine technische euvels bekend
De Citroën Nemo op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De Citroën Nemo is een bestelauto van nog geen vier meter die makkelijk wendt en keert in druk stadsverkeer. De vering en demping zijn stevig.
- Verbruik: Er zijn twee motoriseringen voorhanden op de Citroën Nemo. De 1,4-liter benzinemotor heeft in de praktijk een verbruik op 1 op 12. De 1,3-liter diesel haalt bij een rustige rijstijl waarden richting de 1 op 20.
- Uitrusting en comfort: De stoelen in de Nemo bieden veel comfort en ook de hoge zitpositie is prettig. De meeste luxe uitrusting voorziet in een cd-speler, Bluetooth, usb-aansluiting en airco. Een verstelbare schrijftafel en dashboardkastje waar een laptop in past, maken de Nemo een comfortabele werkplek. Naast een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen vind je de Nemo met automaat.
- Betrouwbaarheid: De Nemo is een betrouwbaar model, waarbij de Wegenwacht wat kleinere technische mankementen tegenkomt. Meestal is het vervangen van een klein onderdeel of kabel voldoende om de Nemo weer op gang te helpen.
- Kosten: De Nemo is een scherp geprijsde compacte bestelauto die zeker als diesel zuinig is. In combinatie met een goede betrouwbaarheid heeft de Nemo een nette kostprijs per kilometer.
De Citroën Nemo is een betrouwbare en wendbare bestelauto voor in de stad. Ondanks de beperkte buitenmaten past er een europallet achterin. Handige schuifdeuren helpen de klus sneller te klaren.
Automotive expert

Citroën Nemo (2009 - 2018)
De Citroën Nemo is er in twee smaken: als wendbare compacte bestelauto voor in de stad en als ruime Multispace: de personenversie voor gezinnen. De Nemo is slechts 3,86 meter lang en dat is een voordeel bij het manoeuvreren. Met een draaicirkel van 10 meter is geen straat te smal. Via de schuifdeur aan de rechterzijde heb je toegang tot het laadvolume van 2,5 kubieke meter. Dat is groot genoeg voor het plaatsen van een europallet. Het laadvolume komt uit op 685 liter. De nuttige laadlengte van 1,50 meter komt van pas bij het vervoer van lange voorwerpen. De bestuurder en bijrijder zitten hoog in de Nemo. Het resultaat is een makkelijke instap en veel overzicht over de weg. De stoelen voorin bieden veel comfort, mede door hun verstelbaarheid.
De voorwielaangedreven Nemo stuurt licht, maar kent een stevige vering en demping als je de bestelauto zonder lading rijdt. Er is naast een handbak met vijf versnellingen een automaat. De Nemo kom je zowel tegen met 1,4-liter benzinemotor met 73 pk als een zuinige 1,3-liter diesel met 75 pk en later 80 pk. Nieuwprijzen in de tijd dat de Nemo in de showroom stond liepen uiteen van €9.730 tot €13.640.
Citroën Nemo Multispace
De Citroën Nemo Multispace is er als ruime gezinsauto in één uitvoering te vinden. Ook is er maar één motor: de 1,4-liter benzinemotor met 73 pk. Gezien de Nemo Multispace zijn basis vindt in een bedrijfsauto is de hoofd- en beenruimte voorin overdadig. Op de achterbank passen met gemak drie volwassenen. Schuifdeuren aan weerszijden vormen de entree. De bagageruimte is flink.
Andere modellen van Citroën
Ontdek jouw favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek
Automotive expert
Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- driessenautogroep.nl
- autoweek.nl
- anwb.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op