














Citroën C4 Cactus 1.2 VTi Feel
2014103.213 km
De Citroën C4 Cactus mag dan compact zijn, toch wordt hij geclassificeerd als een SUV. Dat betekent dat de auto goed overweg kan op zowel zacht- als verhard terrein. Een Citroën C4 Cactus springt er meteen uit; door de airbumps (kussens) aan de buitenkant is de auto beter beschermd tegen blikschade. In 2014 werd de Citroën C4 Cactus tentoongesteld in Parijs en is sindsdien een bekend gezicht op de weg. Ondanks dat de naam doet vermoeden dat de de C4 Cactus een net iets ander model is dan de reguliere Citroën C4, zijn de auto’s qua uiterlijk heel erg verschillend.
De Citroën C4 Cactus is een populaire auto in Nederland. De auto brengt namelijk een aantal prettige eigenschappen met zich mee. Zo weegt de auto niet zo veel, wat gunstig is voor zowel de wegenbelasting als het verbruik. De prijs van een Citroën Cactus valt bovendien redelijk mee, wat dan ook mede zijn populariteit verklaart. Maar vooral de grote kofferbak wordt alom geprezen door haar gebruikers. Op de achterbank kan het echter wel wat aan de krappe kant zijn.
Het lijkt erop dat een Citroën C4 Cactus in zijn geheel niet heel comfortabel is voor lange mensen. De stoelen voorin zijn voor lange mensen namelijk vaak te laag. Een ander puntje van kritiek: de ramen achterin kunnen niet open.
Verder is de auto simpel gehouden en wordt deze grotendeels bestuurd vanuit het multimediasysteem. Dit systeem kan wat aan de trage kant zijn, maar zorgt er wel voor dat alles op één centrale plek te vinden is. Dat is wel zo handig.
Dat de Citroën C4 Cactus relatief goedkoop is, maakt het budgettair gezien een goede keuze. Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn. De auto heeft namelijk veel last van storingen en defecten. We moeten bekennen dat dit geen grote verrassing is bij eerdere bouwjaren van Zuid-Europese modellen. Probeer daarom een auto te kopen die kort geleden gebouwd is. Een Citroën C4 Cactus uit 2018 zal aanzienlijk beter presteren dan een Cactus uit 2014.