Auto Aanbod
  • Auto Kopen
  • Occasions
  • Nieuwe auto's
  • Aanbod per regio
Informatie
  • Automerken
  • Auto types
  • Hulp bij kopen
Mijn AutoTrack
  • Accountgegevens
  • Auto Verkopen
  • Favorieten
  • Zoekopdrachten
  • Inloggen
Login Autobedrijven
  • AutoTrack Analytics
Nieuw! Online Kopen
U heeft op dit moment geen notificaties.
  • Home
  • Auto
  • Bugatti
Bugatti

Bugatti

Onvoorstelbare luxe en krankzinnige sportiviteit in één auto

Bugatti is een van oorsprong Franse autofabrikant die zich bezighoudt met het produceren van zeer exclusieve en razendsnelle sportwagens. De auto’s van het merk staan wereldwijd symbool voor exorbitante welvaart vanwege hun ongelooflijke mate van luxe en baanbrekende prestaties: de gemiddelde Bugatti kan bijvoorbeeld al gauw 400 km/u. De modellen van Bugatti kosten nieuw dan ook minimaal enkele miljoenen euro’s en kunnen tweedehands voor nog veel meer van de hand gaan.

Bekijk alle Bugatti auto's
Land
Frankrijk
Sinds
1909
In Nederland
96

Wat voor modellen heeft Bugatti?

Alle
Coupé

Chiron
2016 - nu
Veyron
2005 - 2015
Bugatti Veyron Cabrio softtop Automaat Rear
Bugatti Veyron Cabrio softtop Automaat Rear

Bugatti: streven naar perfectie in het kwadraat

Het automerk Bugatti wordt in 1909 opgericht in Frankrijk door de Italiaanse industrieel ontwerper Ettore Bugatti, wie in de begindagen van de automobiel een plan voor ogen heeft om de meest luxe en sportieve auto’s te ontwikkelen. Bugatti kent relatief succes op de markt, maar maakt vooral naam in de racerij. Sportauto’s van het Franse merk winnen meerdere Grand Prix-races (de voorloper van de tegenwoordige Formule 1) en zegevieren ook in allerlei andere grote wedstrijden zoals de 24 uur van Le Mans en de uitdagende Targa Florio. Bugatti heeft in die jaren echter te kampen met economische crisissen en de Eerste en Tweede Wereldoorlog, waaraan het uiteindelijk ten onder gaat. Twee overnames later is de missie van het merk onveranderd gebleven. Dit blijkt wel uit het meest recente model: de Bugatti Chiron, dat met zijn onvoorstelbare luxe en torenhoge motorvermogen van ruim 1.500 pk de competitie uit het water blaast. De aantrekkingskracht van Bugatti is logischerwijs groot: van voetbalsensatie Cristiano Ronaldo tot Formule 1-kampioen Michael Schumacher, ieder die er geld voor heeft wil er een hebben.

Bugatti Veyron Coupé Automaat Rear
Bugatti Veyron Coupé Automaat Rear

Bugatti is hét luxemerk van Volkswagen

Het Bugatti van tegenwoordig is sinds 1998 onderdeel van de grote Volkswagen Group en staat wat betreft luxe en prestaties op eenzame hoogte binnen het Duitse autoconcern. De Bugatti Veyron luidde een nieuwe tijdperk in toen deze in 2005 debuteerde met een prijskaartje van ruim 1,5 miljoen euro. Met een overmaat aan luxe, vooruitstrevende techniek en een meer dan 1.000 pk sterke W16-motor was de Veyron zijn tijd ver vooruit. De motor is bijvoorbeeld tien keer zo sterk als de gemiddelde Volkswagen Polo. De Veyron werd in allerlei bijzondere en vaak ook snellere varianten verkocht: zo was de Super Sport met een topsnelheid van 431 km/u destijds de snelste productieauto ter wereld.

In 2015 neemt de Bugatti Chiron het stokje over van de Veyron. Qua design was de Chiron duidelijk geïnspireerd door zijn voorloper, maar op alle vlakken deed het nieuwe model een sprong vooruit. De Chiron kreeg bijvoorbeeld minimaal 1.500 pk van Bugatti en, nog belangrijker, kon aanzienlijk beter door de bochten dan zijn voorganger. Op basis van de Bugatti Chiron werden ook een aantal speciale modellen gemaakt, zoals de voor het circuit bedoelde Bugatti Divo en de Bugatti Centodieci.

Aanbod

Bekijk Bugatti's
Bugatti Veyron Coupé Automaat Interior
Bugatti Veyron Coupé Automaat Interior

Een Bugatti kopen is het geld waard

Bugatti heeft ondanks zijn wat problematische levensloop een rijke geschiedenis met allerlei oude modellen die tot de dag van vandaag tot de verbeelding spreken. In de beginjaren van het merk zijn de auto’s erg simpel vergeleken met wat Bugatti nu maakt. Maar voor die tijd waren modellen als de uiterst stijlvolle Bugatti Type 57 of de ongelooflijk luxe en ruim 6 meter lange Bugatti Type 41 al van een ander niveau. Toen Bugatti in de jaren 80 werd opgekocht door een Italiaanse zakenman was dat niet anders. De veelgeprezen Bugatti EB110 werd dan geen verkoopsucces, in veel opzichten legde deze flitsende bolide de basis voor het Bugatti dat tegenwoordig onder Volkswagen opereert.

Wie tegenwoordig zo’n oude Bugatti tegenkomt en er interesse in heeft, moet daarvoor de hoofdprijs betalen. Voor een originele Bugatti Type 35 ben je al gauw meer dan 2 miljoen euro kwijt. Een tweedehands EB110 kost al snel een miljoen euro. En dan hebben we het nog niet eens over de duurste exemplaren, waarvoor makkelijk 10 miljoen euro of nog meer wordt gevraagd. Uiteindelijk is dit niet meer dan logisch: buiten de luxe en vooruitstrevende techniek om krijg je een belangrijk stukje geschiedenis in handen.

Vind een Bugatti dealer bij jou in de buurt
Auto Aanbod
  • Nieuwe auto's
  • Occasions
  • Zoeken op regio
  • Totale aanbod
  • Auto kiezen
Auto Informatie
  • Merken & Modellen
  • Informatie per type
  • Blog
  • Autobedrijf Zoeken
  • RDW Voertuigrapport
AutoTrack
  • Contact met AutoTrack
  • Werken bij DPG
  • Over AutoTrack
  • Adverteren op AutoTrack
Advies
  • Aankoopadvies
  • Onderhandelen
  • Auto verkopen
Cookies & Privacy
  • Gebruikers voorwaarden
  • Privacy Informatie
  • Cookie Informatie
  • Cookie Instellingen
Meer informatie over Bugatti modellen
Bugatti ChironBugatti Veyron
© 2023 AutoTrack - AutoTrack is onderdeel van DPG Online Services B.V. ook uitgever van Tweakers