





































Fisker Karma 2.0 EcoSport Navigatie Camera Stoelverw. Leer 213PK! Cruise Zondag a.s. open!
201353.022 km
Als je het opgevallen is dat je steeds minder een Fisker Karma op de weg ziet, klopt dat. De ooit zo revolutionaire auto’s worden niet meer gemaakt. Fisker Automotive is in 2013 failliet gegaan. Een tweedehands Fisker Karma is uiteraard nog wel te krijgen. Ontdek hier of deze luxe en sportief ogende sedan misschien wel een auto voor jou is.
De Fisker Karma werd in 2011 geïntroduceerd als een revolutionaire plug-in hybride. Als je in deze auto een ritje maakte, reed je letterlijk de toekomst tegemoet. De Fisker Karma was in die tijd immers nog een van de weinige auto’s die gebruik maakte van zowel een elektromotor als een verbrandingsmotor waarbij de elektromotor geheel zelfstandig gebruikt kon worden voor de aandrijving van de auto. De 2.0 liter benzinemotor doet uitsluitend dienst als aggregaat. De twee elektromotoren zijn goed voor elk dik 200 pk.
Hoewel het elektrisch rijden inderdaad de toekomst bleek te zijn, zouden veel automobilisten dit niet in de Fisker Karma doen. Na twee recalls omdat de accu’s niet in orde waren, moest Fisker Automotive faillissement aanvragen en werd de productie van de auto al na een paar jaar stopgezet.
Er zijn drie verschillende Fisker Karma modellen uitgebracht: de EcoStandard, de EcoSport en EcoChic. De meeste Nederlandse kopers hebben gekozen voor het EcoSport model, een sportief ogende sedan. Dit is een echte sportwagen met ook nog eens een lage CO2 uitstoot. Zelfs de onderzijde van de auto is vlak. Het concept van Fisker was dan ook duidelijk dat het wilde laten zien dat elektrisch rijden en sportiviteit samen konden gaan.
Als je een sportieve rijder bent, is het kopen van een Fisker Karma een overweging waard. Het is een dynamische auto die met betrekking tot snelheid goede prestaties levert en waarmee je lekker scherp mee door de bochten kunt gaan. Je hoeft hierbij niet te schakelen, de linker paddle aan het stuur zorgt voor aandrijving, de rechter paddle werkt als motorrem (waarbij de accu’s weer worden opgeladen door het gebruik van remregeneratie.